Projekt Szczęście ( jak oczekiwałam ) miał na celu pracę nad obszarami, które chciałabym ulepszyć, aby czerpać z mojego życia więcej radości.

Tak jak autorka książki, Gretchen, planuję przeznaczyć każdy miesiąc na inny aspekt mojego istnienia do udoskonalenia. Tylko... co zrobić, aby miesiąc nie skończył się tylko na miesiącu oraz żeby nasza praca nie poszła na marne ? Trzeba zmienić niektóre nieprzyjemne nawyki.

Na pierwszy ogień idzie odżywianie i ruch. Mam nieprzyjemny zwyczaj podjadania PO obiedzie. Kiedyś wydawało mi się, że to przez zmęczenie, lub przez "spadek cukru". Nie ma gorszej bzdury.To tylko niezdrowy nawyk, który zakorzenił się u mnie. Takich nieprzyjemności jest u mnie wiele.... Postanowiłam więc wyrobić sobie kilka lepszych, zdrowszych nawyków, które nie pochłoną wiele pracy i czasu, a na pewno dadzą niesamowite efekty. Podobno potrzebujemy 3 tygodni, aby nawyk się w nas zakorzenił na dobre... hm... niewiele ? :)

I. Żadnego podjadania między posiłkami ( z nudów ) i po obiedzie.
II. Kilka ćwiczeń w przerwie od nauki, przed spaniem, po obudzeniu.
III. Joga przed pójściem spać.
IV. Picie wody z cytryną, czerwonej herbaty ( na przemianę materii ) , pokrzywy ( na oczyszczanie organizmu i na poprawę kondycji włosów, skóry )
V. Regularnie łykać tran, magnez.
VI. Pić multum wody !!!
VII. Jeśli przekąski to ... tylko zdrowe !!!


Na pewno gorzej będzie z nawykami dotyczącymi sprzątania... jestem okropna bałaganiarą, przyznaję się. Wszyscy mają zwyczaj śmiania się z tego, lub często mówią " no tak, widać że artystka ", jednak nie wiedzą, że mi to przeszkadza i ... oczywiście są to moje złe nawyki !!!
 Postanowiłam więc ułożyć też listę pomagającą mi utrzymać porządek.

I. Rano posprzątaj po śniadaniu.
II. Wieczorem, wrzuć do prania bieliznę i brudne ubrania , nie zostawiaj ich na krześle !!!
III. Codziennie wieczorem uprzątnij biurko. 
IV. Nie pozwól sobie kumulować zbędnych rzeczy. 
V. Nie wrzucaj do szuflad pierwszych lepszych rzeczy ( najpierw pomyśl czy Ci się to przyda )
VI. Odkładaj rzeczy na swoje miejsce. 
VII. Ubrania , które wkładasz do szafy ZAWSZE składaj. 

uff... teraz tylko wprowadzić plan w życie...


Leave a Reply